Джерело: http://moistest23.blogspot.com
У будь-якому колективі виникає питання, пов’язане з груповою згуртованістю, питання це важливе тому, що від рівня розвитку колективу, ступеня його згуртованості залежить ефективність роботи групи, а також психологічний комфорт кожного її члена. Програма тренінгу розроблена для учнів 4-5-х класів. Бо саме в цих класах педагоги відзначають найбільш конфліктні стосунки між дітьми і помітна певна «криза згуртованості». Це відповідає віковим особливостям класу – приблизно у віці 10 років основною потребою і ведучим типом діяльності стає спілкування. Причому клас для школяра – це не тільки місце, де є можливість спілкуватися, але і модель поведінки, авторитет. Група задає норми для своїх членів – від стилю в одязі до поведінки та особистісних цінностей.
Проект
«Вчимося жити разом» ініційований представництвом Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в
Україні, Міністерством освіти і науки України з метою формування та розвитку в
дітей психосоціальних навичок ефективного спілкування, співчуття,
поваги до прав людини, взаємодії, запобігання протистоянням та вирішення
конфліктів, уміння поводитися в кризових ситуаціях.
На
уроках основи здоров’я в 5–х класах учитель Ткаченко Ганна Василівна та
соціальний педагог Головань Олена Павлівна провели уроки–тренінги «Розвиток
згуртованості шкільного колективу».
У будь-якому колективі виникає питання, пов’язане з груповою згуртованістю, питання це важливе тому, що від рівня розвитку колективу, ступеня його згуртованості залежить ефективність роботи групи, а також психологічний комфорт кожного її члена. Програма тренінгу розроблена для учнів 4-5-х класів. Бо саме в цих класах педагоги відзначають найбільш конфліктні стосунки між дітьми і помітна певна «криза згуртованості». Це відповідає віковим особливостям класу – приблизно у віці 10 років основною потребою і ведучим типом діяльності стає спілкування. Причому клас для школяра – це не тільки місце, де є можливість спілкуватися, але і модель поведінки, авторитет. Група задає норми для своїх членів – від стилю в одязі до поведінки та особистісних цінностей.
У
програмі тренінгу підвищення згуртованості брав участь весь клас. Але клас був
розділений на підгрупи, які формувались випадково.
Тренінгові
заняття допомогли учням розвивати такі навички та вміння:
1. доброзичливість, інтерес і вміння будувати довірчі
відносини один з одним; емоційно співпереживати однокласнику;
2. співпрацювати і діяти спільно;
3. погоджувати свої дії з іншими і спільно вирішувати
поставлені завдання;
4. вирішувати конфліктні ситуації.
Усе
це сприяє зближенню дітей і розвитку почуття «Ми» в дитячому колективі.
В основі змісту програми тренінгу «Розвиток згуртованості шкільного колективу» лежить вирішення проблем, які близькі і зрозумілі підліткам:
В основі змісту програми тренінгу «Розвиток згуртованості шкільного колективу» лежить вирішення проблем, які близькі і зрозумілі підліткам:
· як будувати відносини в колективі і протистояти тиску;
· як зрозуміти іншу людину в ході розмови;
· як важливо вміти донести свої думки і почуття до
співрозмовника.
Таким чином, формується
комунікативна компетентність підлітків, а на її основі динамічно розвивається
групова згуртованість.